ŠANK PRAKŠÁLANA

 

Během intenzivního semináře se teoreticky i prakticky seznámíte s očistnými, hathajógovými praktikami, které pročistí Vaše tělo i mysl. Hlavní náplň bude provedení techniky Šank prakšalána - očista střev za pomoci slané vody a fyzických cvičení s následnou speciální dietou.

KDY:  20. - 21. 10. 2017

KDE:  Maháprabhudíp ášram ve Střílkách nedaleko Haluzic

VEDE: Ing. Milan Sudický, lektor Jóga v denním životě

PŘÍSPĚVEK: 960 Kč / 36 Eur

Přihlášení

ŠANK PRAKŠÁLANA

 

je velmi účinná, tradiční jógová technika, kerá slouží ke kompletní očistě trávicího traktu.

 

Šankha prakšálana očišťuje celou trávicí trubici (od ústní dutiny až po konečník). Dělá se ráno na lačný žaludek. První tři šankha prakšálany by se měly bezpodmínečně dělat pod vedením učitele Systému Jóga v denním životě. Šankha prakšálanu může cvičit každý, dokonce i v případě některých střevních chorob.

 

Šankha prakšálana je optimální dělat dvakrát ročně, nejlépe v dubnu a v říjnu. Dodatečně se může dělat i v lednu a září. Obecně však platí, že tak pokročilé a hluboce působící cvičení jako šankha prakšálana se v začátcích nemá dělat bez vedení zkušeným učitelem, který má s touto technikou zkušenosti a může při případných obtížích pomoci.

 

Cvičení je snadné:

pije se osolená voda, která pomocí jednoduchých cvičení prochází přes žaludek do tenkého i tlustého střeva a až do konečníku. Cvičení se provádí tak dlouho, dokud voda nevychází čistá. Takto se pročiští celá trávící soustava.

Účinky:
Šank prakšálana čistí krev, zbavuje tělo jedovatých zplodin a toxinů,  zlepšuje trávení. Působí proti alergiím (např. proti senné rýmě) a kožním chorobám (např. akné, neurodermitis nebo lupénce).Pomáhá ulevit trávící soustavě od zatížení z nezdravého způsobu stravování a také je neocenitelná u zácpy. Výrazně čistí  pleť, pomáhá k dosažení ideální tělesné hmotnosti, zvýrazní chutě, vyčistí i chuťové buňky. Pomáhá odstraňovat únavu a harmonizuje mysl.

 

Strava:

dny před vyloučit: maso, vejce a omezit mléčné výrobky

stravu obohatit o: vlákninu, tedy hlavně zeleninu a ovoce, více tekutin a pohybových aktivit

den před: lehká zeleninová a ovocná jídla bez obilovin a luštěnin, večeře ovocný kompot či nic

ráno v den šankha prakšálany: jen nápoje, nejíst

po šankha prakšaláně: dodržet 40-ti denní dietní program

 

Pozor:
Šank prakšálana se nemá provádět ve věku do 15 let, v době těhotenství, při velkých žlučových a ledvinových kamenech, cukrovce 1. typu (ani cukrovce 2. typu na lécích, u cukrovky 2. typu na dietě je možná), herniích (výhřez orgánu) ani při duševních poruchách.

KDY:  20. - 21. 10. 2017

Zahájení: v pátek 20. 10. 2017 v 17:30 dietní večeří

Ukončení: v sobotu 21. 10. 2017 ve 12:30 dietním obědem

 

Ubytování: Ve dvou až tří lůžkových pokojích s vlastní koupelnou (kapacita je omezena). Muži a ženy jsou ubytováni zvlášť. Vratná záloha na klíč od pokoje je 100 Kč.

 

Stravování: ašramová kuchyně

 

Příspěvek: 960 Kč

 

Co si vzít s sebou:

přezůvky, ručník, karimatku, spacák pro závěrečnou relaxaci, pokud chcete i polštářek, láhev 0,5 litru (na oplachování konečníku), vazelínu nebo jinou mast na natírání konečníku.

Léky: Pokud berete léky, je vždy nutné probrat tuto otázku s Vaším lékařem.

 

 

 

Přihlášení

 

Seminář je kapacitně omezen.

DIETNÍ PLÁN PO Šanka prakšálaně

 

 

  1. První den

Na večeři opět khičrí.

Po kriji se alespoň tři hodiny nesmí pít! Pak je povolena vlažná voda nebo heřmánkový čaj. V žádném případě nepít nic studené!

 

Neusnout po relaxaci! Omezení tělesných funkcí, které by ve spánku nastalo, by se projevilo nepříznivě na krevním oběhu (následkem by mohlo být bolení hlavy) a na snížené imunitě. Při nachlazení nebo průvanu by mohla nastat infekce podmíněná zvýšenou citlivostí střevní stěny. Proto je velmi důležité držet se po cvičení v teple a vyhýbat se namáhavé činnosti. První den by se člověk neměl koupat, nebo jít do sauny. Krátká sprcha je dovolena.

 

  1. Druhý den

Snídaně: heřmánkový nebo mátový čaj, případně oslazený cukrem nebo medem. Bílé pečivo nebo bílý chléb, máslo, tvaroh, tvarohový sýr.

Oběd a večeře: listová zelenina (špenát, salát na vaření, ne zelí!), dušená na másle, mírně kořeněná, uvařené loupané brambory s máslem a solí (ne mnoho).

 

  1. Třetí den

Snídaně: jako předešlý den (2.)

Oběd a večeře: dušená zelenina, brambory, obiloviny.

Dovolené jsou: listová zelenina, cuketa, mrkev, zelené fazolky, bílá rýže, drcené kroupy, kompot, bylinkové čaje (kromě šípkového), tvaroh, čerstvý tvarohový (resp. ovčí) sýr.

 

  1. Čtvrtý den

Jako 3. den, avšak dovolen je už i tmavý chléb (ne celozrnný!), jogurt, zelený čaj.

 

Zakazuje se jíst

během 7 dnů: mléko, tvrdý sýr, syrové ovoce, ovocné šťávy, syrová zelenina, salát, fazole, čočka, cibule, česnek, květák, zelí, lilek, hrách, nadýmavá jídla, ostře kořeněná jídla, nápoje obsahující CO2, celozrnný chléb

 

během 14 dnů: černý čaj, káva, pivo

 

během 20 dní: vejce, víno

 

během 40 dnů: maso, ryby, ostatní alkoholické nápoje, nekouřit.